Από τη συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ.Προκοπίου Παυλοπούλου με τους εκπροσώπους του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής EDUACT στο Προεδρικό Μέγαρο

Καλώς ήλθατε στην Προεδρία της Δημοκρατίας. Σας υποδέχομαι εδώ  γιατί θέλω να αναδείξω το έργο σας. Υποδέχομαι δηλαδή τον Πρόεδρο κ. Βασιλείου, το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου της EDUACT, καθώς επίσης και τους εταίρους της EDUACT σε όλη την Ελλάδα, ήτοι στα τρία κέντρα που υπάρχουν σήμερα, στον Βόλο , στην Ξάνθη και στην Κρήτη. Πρέπει όλοι να γνωρίζουν αυτό που έχετε καταφέρει. Δηλαδή την προσπάθεια που κάνετε να εισαχθεί η καινοτομία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό σήμερα. Να μην ξεχνάμε επίσης πως ξεκίνησε όλη αυτή η προσπάθεια. Ήταν όταν ο κ. Βασιλείου δημιούργησε το «δίκτυο προγραμμάτων» σε συνεργασία με μεγάλους επιστήμονες στην Μεγάλη Βρετανία, στη Νορβηγία στην Φινλανδία και στην Σουηδία. Από κει προέκυψε, τον Οκτώβριο του 2013,  η EDUACT. Το έργο της, όπως σας είπα, είναι η εισαγωγή της καινοτομίας στον χώρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής και Καινοτομίας ο οποίος τελεί, όπως γνωρίζετε, υπό την αιγίδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας.

Οφείλω να τονίσω και τούτο: Στην Ελλάδα έχουμε πολλά ταλέντα, το έχει αποδείξει η πορεία του Τόπου. Το ζήτημα είναι ότι δεν τα έχουμε αναδείξει, όπως θα έπρεπε. Και η καινοτομία μας βοηθάει να το πράξουμε αυτό. Όσο εισάγουμε τους  Έλληνες, τους νέους Έλληνες, στην πληροφορική, στην ρομποτική, στην τεχνητή νοημοσύνη, τόσο περισσότερο τους δίνουμε τις δυνατότητες ν’ αναπτύξουν την προσωπικότητα τους. Και  η καινοτομία,  γενικότερα, έχει και το εξής καλό για τους νέους ανθρώπους : Όσο η τεχνολογία προάγεται, τόσο περισσότερο οι νέοι άνθρωποι μπορούν να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία. Ξέρουμε επίσης ότι η ισότητα μεταξύ των νέων, για  να μπορέσουν να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους,  εξαρτάται από το πόσες ευκαιρίες τους δίνονται. Πρέπει να ξεκινάνε από την ίδια αφετηρία και να έχουν ίσες ευκαιρίες. Η τεχνολογία αυτό το επιτρέπει. Μειώνει τις οικονομικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των νέων ανθρώπων. Άρα μειώνεται και η απόσταση που τους χωρίζει ως προς την πρόσβαση στην γνώση.

Διάβαζα αυτές τις μέρες στο τελευταίο τεύχος – Μάρτιος 2018 – του παγκόσμιας εμβέλειας  περιοδικού «Scientific American»  ένα εξαιρετικό άρθρο. Ένα άρθρο της Diana Kwon – δημοσιογράφου που σπούδασε, σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά, νευροεπιστήμες- πάνω στα «αυτοδίδακτα ρομπότ».

Εντυπωσιάστηκα, πραγματικά, ως προς το τι ορίζοντες ανοίγονται  για το πεδίο στο οποίο εσείς αναπτύσσετε την δραστηριότητά σας. Σας ευχαριστώ λοιπόν για αυτό το οποίο κάνετε. Και νομίζω ότι μπορείτε να προσφέρετε – και όλοι μαζί μπορούμε να προσφέρουμε – πολλά  στη νέα γενιά. Πάνω στην προσπάθεια της οποίας, στο ταλέντο  της οποίας,  στις δυνατότητες της οποίας, μπορούμε να χτίσουμε την Ελλάδα του 21ου αιώνα. Καλή δύναμη και σας ευχαριστώ πολύ.

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ – ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές